Старата първа класа на Lufthansa: преглед на полета с Boeing 747-8 (FRA-HND)

Място 2A

Мечтая да летя в първа класа, откакто се интересувам от пътувания със самолет. През ноември 2025 г. най-накрая успях да планирам бизнес пътуване до Япония, включващо полети в първа класа на Lufthansa.

Летях дотам със стария продукт в Boeing 747-8 и обратно в чисто новата първа класа Allegris в Airbus A350-900.

Търсене на най-евтината тарифа за първа класа

Lufthansa е член на Star Alliance, където използвам Miles + Bonus от Aegean Airlines of Greece като основна програма за редовни пътници за печелене на мили.

Въпреки че е възможно да резервирате полети в първа класа на Lufthansa чрез тази програма, наличността е само за старото оформление, а не за новата първа класа Allegris, където има само 3-4 места в самолета.

Не би имало смисъл да резервирате само еднопосочен полет за мили, тъй като еднопосочните тарифи за Първа класа обикновено не са по-изгодни от двупосочните полети.

Затова нямах друг избор, освен да купя обратния полет за "пари в брой".

Описвам повече за намирането на маршрути, по които лети новият Allegris First Class, в този преглед.

В крайна сметка изборът падна върху Токио, който е достатъчно дълъг полет, за да се наслаждавам на първа класа, а освен това беше удобно да посетя Япония по работа и да актуализирам няколко пътеводителя на нашия уебсайт.

След много търсене и измисляне на различни комбинации избрах обратния полет Кайро - Токио, с идеята да опитам старата първа класа на път за там и новата Allegris на връщане.

Билетът от Кайро беше далеч най-евтин - платих 5 200 евро. Купих полетите директно от уебсайта на авиокомпанията lufthansa.com.

Най-евтините полети от Прага и околностите щяха да струват около 10 000 eur, а най-евтините директни полети от европейските летища намерих от Осло и Лисабон на цени около 7 000 eur.

Свързващи полети от Кайро

Направих си сам път до Кайро от Прага, като използвах и описах в нашия пътеводител летище Sphinx SPX и посетих новооткрития GEM - Grand Egyptian Museum.

Билетът за първа класа включваше свързващи полети в бизнес класа, тъй като първа класа не се предлага в регионалните самолети. Отзиви и за тези полети можете да намерите под тези връзки:

Чекиране в частния терминален салон за първа класа

Умишлено избрах тази комбинация от полети, за да си осигуря възможно най-дълго време за престой във Франкфурт. В крайна сметка то беше над 22 часа, така че все пак успях да обиколя красивите коледни пазари във Франкфурт!

Но основната причина, разбира се, беше да посетя световноизвестния Терминал за първа класа (FCT) - вероятно най-добрият летищен салон в света, разположен в напълно отделна сграда от основния терминал.

Пълното описание, включително снимки, можете да намерите в ревюто ми за Терминал първа класа във Франкфурт.

Качване с лимузина

Паспортният контрол се извършва директно в Терминала за първа класа, откъдето пътниците се отвеждат до самолета с лимузина.

Ако сте единственият пътник в полета, ще пътувате в новото BMW Серия 7.

В моя случай в полета до Токио имаше общо трима пътници, така че бяхме превозени с Volkswagen Multivan.

Излизаме от колата на асфалта, където след това влизаме вътре в асансьора, който ни отвежда до стандартния мост за качване на борда.

Кабината за първа класа в носа на самолета 747-8

Харесвам старата първа класа на Луфтханза, съдейки по снимките и видеоклиповете, но в наши дни бих казал, че тя по-скоро отговаря на стандартите на много добрата бизнес класа.

Така че с голямо нетърпение очаквам да видя какви ще са усещанията ми в реалния живот.

Ако летях с друг самолет, вероятно щяха да са по-лоши. Но салонът за първа класа на емблематичния Boeing 747-8, разположен точно в носа, където самолетът се стеснява, просто създава неустоимо и много премиум усещане!

В Boeing 747-8 винаги има по три места от всяка страна до прозорците и след това две места в средата едно до друго, което е идеално за двойки например.

Удобна седалка, малко лично пространство

Не мога да кажа нищо отрицателно за самата седалка. Тя е наистина просторна и много удобна.

Седалката е широка 78 см (30,5'), а разстоянието между редовете е 210 см (83').

Наистина оценявам огромното количество място за съхранение, което е несравнимо по-голямо от новото Allegris First Class в Airbus A350.

Разполагам с две просторни отделения между седалката и прозорците, в които могат да се поберат всичките ми документи като паспорт, бордни карти, но също така може би голямо печатно меню или големи слушалки.

В подложката за крака също има голямо място за съхранение, което можете да приближите и да поставите краката си.

Мога да съхранявам палтото си, якето си и други дребни предмети в гардероба в предната част на салона, близо до вратата.

Боинг 747-8 има и стандартни кошове над главите, в които съхранявам раницата си. Това липсва например в Airbus A350 в новата първа класа на Allegris.

Вече предварително избирам място 2А. За разлика от новата бизнес класа Allegris на Lufthansa, в първа класа няма допълнителна такса за избор на конкретно място.

В ретроспекция обаче малко съжалявам за този избор. Макар че седалки 2А и 2К са най-отдалечени от всички останали, те се намират точно до гишето, използвано от екипажа за обслужване.

Така че неприкосновеността на личния живот не е точно идеална и следващия път вероятно бих избрал места 1А или 1К точно в носа на самолета.

Най-големият недостатък на седалката обаче е липсата на врата, завеса или каквото и да било, което напълно да ме отделя от околния салон.

Просто очаквам това в модерната, качествена първа класа в наши дни (и го получих при обратното пътуване в салона на Allegris, например).

Седалката наистина има плъзгащ се екран, но това не е съвсем същото. Уединението е просто на нивото на по-добрите съвременни бизнес класове.

Позициониране на седалката и управление

Можете да накланяте седалката самостоятелно и много лесно по всяко време до практически всякаква позиция до хоризонтално положение lie-flat седалка.

Управлението е просто и интуитивно и се контролира с ръчни бутони в десния подлакътник.

Как се наспах? Чудесно!

След вечеря се оттеглям за през нощта.

Макар че мога сам да разгъна седалката до хоризонтално положение, спалното бельо, матракът и одеялото се съхраняват в отделения в носовата част на самолета, до които има достъп само екипажът.

Леглото е с дължина 81'' (205 см), така че дори наистина високи хора могат да спят на него.

Заедно с широчината от над 70 см, леглото е изключително просторно и удобно.

Олекотената завивка и матракът са страхотни, меки и топли.

Не мога да не отбележа, че леглото е също толкова удобно, колкото и това, което имам вкъщи, и се наспах чудесно през нощта.

Единственият недостатък, може би в сравнение с новата първа класа на Allegris, е споменатата по-горе липса на врата или цялостен параван, който да отделя седалката от околната среда.

Светлините в салона са приглушени през нощта, но ако пътникът пред вас включи лампа за четене, светлината почти заслепява целия салон.

Около 2 часа преди кацане сгъвам леглото си в седалката. Като цяло спах приблизително по-малко от 7 часа.

Храна и напитки по време на полета

Обслужването по време на полет е едно и също както в старата, така и в новата първа класа на Allegris и се различава само в зависимост от това дали имате нощен или дневен полет.

Полетът ми от Франкфурт до Токио излита малко след 14:00 ч. и пристига на следващия ден около 10:00 ч.

Напитка за добре дошли и отпечатано меню

Първи пристигат напитка за добре дошли, маслини, ядки и гореща мокра салфетка.

Можете да изберете всяка налична на борда напитка, аз избрах традиционното шампанско.

Преди отпътуването всички пътници получават отпечатано меню и много изчерпателна винена листа.

Всякакъв брой напитки по всяко време на полета

Можете да поискате всякаква напитка или малки закуски като бисквити и крекери по всяко време.

Преди основното хранене пия любимия си коктейл с марка Lufthansa - Avionic.

Бюфетът е огромен и тежък и винаги ви се поднася от екипажа. Въпреки това, ако искате, можете да си го оставите сами. Масата е разположена в едно от отделенията под прозорците.

Сервиз за предястие и хайвер

Още преди основния сервиз идва хайверът - характерният продукт на Lufthansa в първа класа. Сервизът с хайвер е просто концепция на тази авиокомпания, с която са запознати всички редовни пътници и любители на полетите.

Предястието е много свежо, цветно, леко и вкусно! Харесва ми презентацията, а в сравнение с обслужването в бизнес класа има повече храна и много по-голямо разнообразие.

Основното ястие

За основното ястие избрах риба - морска риба - със сос Beurre Blanc. Този път презентацията за мен е много по-лоша от тази на предястията, но ястието е вкусно и най-важното - леко. Точно такова, каквото си представям по време на полет на дълги разстояния.

Не съм гладна и в същото време не съм преяла.

Десерт

Също така, тъй като избрах доста по-леки предястие и основно ястие, мога да си позволя да сгреша малко на десерта!

Обожавам традиционните немски кайзершмарени. Тук го получавам със сливов сос и страхотен ванилов сладолед. Не мисля, че някога съм яла по-добър цезаров крекер.

За десерт пия билков чай, за да ми помогне да заспя по-добре.

За последен десерт получаваме пралини, които Lufthansa винаги има страхотни.

Mid-flight snack

Преди да си легна, получавам от екипажа кошница със сладкиши и солени крекери, които са на разположение в камбуза по време на полета.

Но това е приятно допълнение - през цялото време имам закуските под ръка точно на седалката си.

Закуска

Макар че в менюто има избор на закуска, в действителност екипажът минава през кошницата със закуска и можете да избирате и комбинирате абсолютно всеки елемент от менюто.

Аз избирам по-скоро по-здравословна закуска и съм напълно доволен. Ако все още съм гладен, не е проблем да помоля екипажа за още продукти от менюто за закуска.

За да не е толкова здравословно, след закуската хапвам охлюв с канела.

Накрая, преди кацането, получаваме традиционната кутия с четири лешникови шоколадови сърца.

Amenity-kit и друго оборудване

Седалката е оборудвана с изключително удобна възглавница и одеяло, които могат да се използват по всяко време на полета. За спане след това ще получите от екипажа още едно одеяло и спално бельо.

Разбира се, има и изключително удобни чехли, които си запазвам за спомен. След това ги забравям през първата нощ в един капсулен хотел в Токио.

В отделението до седалката ще намерите това оборудване:

  • Слушалки с шумопотискане за IFE (но можете да използвате собствените си слушалки, които се свързват с монитора чрез Bluetooth)
  • Негазирана вода 0,5 литра

  • Amenity-kitкоето включва:
    • Четка за зъби + малка паста за зъби
    • мокра кърпичка
    • тапи за уши
    • маска за очи
    • чорапи
    • козметика Augustinus Bader - еленска лой за устни, крем за ръце
    • гребен
    • лъжица за обувки

Малко след старта все пак ще получа офертата за пижама - налични са 3 размера: M, L и XL.

Намирам пижамите за безценни при дълги полети в първа или бизнес класа. Чудесно е да спя в нецивилизовани дрехи, които мога да сложа и на закачалките в шкафчето си в първа класа.

В тоалетните само в първа класа можете свободно да вземете бутилки с вода за уста, мокри кърпички или кремове за ръце.

Обслужване по време на полет и безупречен екипаж

Екипажът беше значителен фактор за страхотното преживяване.

От много места съм чувал доста противоречиви впечатления за екипажа на Луфтханза в премиум класа, но аз изобщо не мога да ги упрекна.

Стюардесите създадоха много приятелска и цивилизована атмосфера на борда, като същевременно запазиха абсолютен професионализъм. Изобщо не се наложи да ги моля за нещо. Екипажът винаги идваше сам, когато видеше, че искам например да разгъна леглото или, напротив, да сложа масата.

Страхотна и абсолютно безупречна работа!

Система за забавление

Мониторът с 4K резолюция е голям, а управлението е или с докосване директно върху монитора (той обаче е много далеч от седалката), или чрез ръчен контролер.

Стандартните стари седалки в първа класа са със 17-инчов монитор.

Изборът от филми и сериали е богат, като особено ценя много голямото разнообразие от европейско кино.

Wi-fi

За пътниците от Първа класа интернетът е на разположение безплатно по време на целия полет - за разлика от Бизнес класата.

Преди излитане винаги получавате карта с код, който въвеждате, когато влизате във Fly Net.

Можете да използвате кода многократно на различни устройства.

Интернет винаги е достъпен на нивото на полета, като достъпността може да е слаба, например при полет над полярни региони.

Заключение: старата първа класа прилича повече на качествена бизнес класа

Отнасям много положителни впечатления от полета - особено благодарение на изключително отличния екипаж.

Обслужването и обслужването на борда е, бих казал, средно, може би малко над средното за стандартите на първа класа. Авиокомпаниите от Близкия изток или Югоизточна Азия просто имат обслужване, което е с една степен по-добро.

Най-големият проблем в старата първа класа е седалката и особено личното пространство. Това често е по-добре в по-модерната бизнес класа.

Седалките в старата първа класа на Lufthansa не са отделени от пътеката с врата или завеса от пода до тавана, а само със сравнително нисък параван, който просто не може да създаде усещане за пълно уединение.

Плюсове

  • ✅ Елегантен дизайн на салона с емблематичната жива роза на всяка седалка
  • ✅ Много удобно легло и страхотно спално бельо
  • ✅ Професионален екипаж и едновременно с това приятелски настроен екипаж - безупречно обслужване
  • ✅ Терминал първа класа на летище Франкфурт
  • ✅ Сравнително добра цена в сравнение с други първи класове
  • ✅ Възможност за резервация на стара първа класа на Lufthansa и с други мили за редовни клиенти
  • ✅ Услуга с хайвер

Недостатъци

  • ❌ Липса на уединение в сравнение с други първи класове
  • ❌ Като цяло стар продукт, който прилича повече на бизнес класа от висок клас

Подобни свързващи полети обичайно минават през основните хъбове на Lufthansa - Мюнхен (MUC) и Франкфурт (FRA ) - чиито подробни ръководства за летищата можете да намерите тук.

Намерете цените за бизнес класа на lufthansa.com

Разгледайте други наши ревюта за бизнес или първа класа.

Остават някакви въпроси?

Ако имате въпроси или коментари относно статията...

0 коментари

Влезте в Cestee

... световната общност на туристите

Продължете с Facebook

Все още нямате акаунт за пътуване? Регистрирайте се