Egyptair B737: преглед на старата бизнес класа CAI-MUC

Аз в бизнес класа на Egyptair

Част от голямото ми пътуване в новата първа класа на Lufthansa Allegris до Япония включваше няколко регионални полета със самолети, които изобщо не разполагат с първа класа. Затова тези междинни кацания бяха в бизнес класа.

Закупуване и избор на полети

За най-ниска цена закупих билета си за първа класа от Кайро, където имах избор между директен полет с Lufthansa до Франкфурт или полет с Egyptair до Мюнхен, последван от вътрешен полет с Lufthansa от Мюнхен до Франкфурт.

Разбира се, избрах втория вариант, за да изпробвам регионалната бизнес класа на Egyptair, с която никога преди не бях летял.

Първоначално полетът от Кайро до Мюнхен трябваше да бъде с Airbus A320neo с новата бизнес класа, но в крайна сметка имаше смяна на типа и летях с Boeing 737-800 с по-стария олдскуул салон.

Как изглежда такава бизнес класа и струва ли си изобщо да се плаща допълнително за нея?

  • Кайро CAI - Мюнхен MUC
  • Време на полета: 3 часа и 50 минути
  • Място: 11А
  • Самолет: Boeing 737-800, SU-GEE

Регистрация на летището

Чекирам се на летище Кайро, което е основният център на Egyptair.

Това означава, че Egyptair разполага с голям брой гишета, отворени през целия ден, и мога да се регистрирам повече от 4 часа преди заминаването.

Има много гишета, предназначени за пътниците от бизнес класа, така че не чакам и 5 минути, за да се регистрирам.

Крайната ми дестинация е Токио, а прекачването в Мюнхен отнема 2 часа, а във Франкфурт - 22 часа. Предлагат ми възможност да проверя куфара си направо до Токио или само до Франкфурт.

Избирам варианта и се чекирам само във Франкфурт, тъй като ще трябва да разопаковам зимните си вещи - във Франкфурт планирам да посетя местните известни коледни базари.

Egyptair и всички авиокомпании от Star Alliance разполагат със специална бърза пътека за паспортен контрол за пътниците от бизнес класа и притежателите на златни карти. Там обаче има повече хора, отколкото на обикновената опашка, така че няма да я използвам.

Салон в Кайро и качване на борда

Повечето полети на Egyptair се извършват от Терминал 3, където авиокомпанията разполага със собствени салони.

За съжаление, настоящият ми полет до Мюнхен е от Терминал 2, така че след преминаване през паспортна проверка се премествам в по-малкия от терминалите, където Egyptair използва само договорения салон Plaza Premium Lounge.

Това е малък и не много добре оборудван салон, който често е претъпкан и е значително неудобен. Всъщност той е отделен от коридора само с параван, а не с плътна стена.

Въпреки това бюфетът за закуска е доста голям, така че закусвам и след това веднага отивам до изхода за заминаване - Терминал 2 е много просторен, с много места за сядане и, парадоксално, по-тиха среда от самия салон.

Полетът беше навреме и качването на борда беше много добре организирано по групи. Пътниците от бизнес класа се качиха във 2-ра група, веднага след семействата с деца и хората в инвалидни колички.

Кабина и седалки - старомодни, но удобни

Дори при регионалните полети Egyptair, за разлика от повечето европейски авиокомпании, разполага с пълен салон за бизнес класа с удобни седалки в конфигурация 2-2.

Въпреки това бизнес класата на Boeing 737-800 е по-стара - датираща от около 2005 г. - и удобствата го показват.

Въпреки това седалките са широки, много меки и удобни, а мястото за краката е достатъчно дори за високи хора.

Големият недостатък е изключително неудобната облегалка за глава, която е практически невъзможно да се оформи.

Доста странна е и старовремската подложка за крака, която всъщност все още не знам как да използвам.

Напълно неуместен за днешния ден е индивидуалният екран в седалката, който според мен е бил остарял по време на производството. Невъзможно е да се гледа какъвто и да е качествен филм на малкия екран с мизерна резолюция и определено бих препоръчал предварително да изтеглите филми или телевизионни предавания на собствения си телефон или лаптоп.

Като цяло обаче мога да кажа, че самата седалка е удобна, накланянето е достатъчно и в сравнение с почти всички европейски авиокомпании е солиден продукт.

Освежаващи напитки и обслужване по време на полет

Още при качването на борда ме посрещат с пакет с полезни неща, които да използвам по време на полета.

Пътниците в бизнес класа получават доста голяма и удобна възглавница, одеяло и малък amenity-kit.

Сивият пакет не изглежда много представително, но съдържанието му е доста щедро - вътре ще намерите маска за очи, чорапи, гребен, тапи за уши, сух крем за ръце, балсам за устни от еленова лой, четка за зъби, химикалка и опакована мокра кърпичка.

Преди отпътуване ще ми бъде дадена напитка за добре дошли - по избор вода или сок - и опакована студена мокра кърпичка.

Пътниците в бизнес класа разполагат с една половинлитрова бутилка негазирана вода в джоба на седалката си.

Около 20 минути след излитането идва първото обслужване под формата на безалкохолна напитка и малка бисквитка.

Основният сервиз е чак около 1,5 часа след излитането. Пътниците разполагат с класическо печатно меню, от което могат да изберат 2 различни предястия и 4 различни ястия.

Аз избрах сьомга като предястие и пиле с кускус като основно ястие.

Ял съм и по-добри ястия в самолет, а пилешкото и кускусът са доста сухи.

Но десертът с дубайски шоколад е много добър.

Масата за хранене е разположена в облегалката на седалката и е лесно да я поставите и свалите сами.

Между седалките има универсални контакти за зареждане на електроника.

Приятна подробност са стикерите с информация за екипажа, независимо дали искате да бъдете събудени за хранене или, напротив, не искате да бъдете обезпокоявани по време на полета. Залепвате избрания от вас стикер в горната част на седалката си.

Моята оценка

Бизнес класата на Boeing 737 на Egyptair е наистина стара и например IFE - системата за забавление по време на полет - е направо неадекватна, но като цяло седалките са доста удобни и по-добри от тези на по-голямата част от европейските авиокомпании.

Летях в бизнес класа на Lufthansa на връщане от Мюнхен до Кайро и комфортът е несравнимо по-добър в Egyptair. Ясно и без съмнение.

Обслужването по време на полет е по-скоро средно. Особено от храната бях доста разочарован, от друга страна, комплектът удобства е по-скоро над средното ниво за регионален полет в сравнение с други авиокомпании в региона.

Като цяло Egyptair има остарял, но доста солиден продукт, който превъзхожда предимно европейските авиокомпании в почти всички отношения.

Какви други полети сме изпитали?

Сравнете как изглежда регионалната бизнес класа на други авиокомпании или на други маршрути и самолети в другите ни ревюта.

Вече имаме тези най-добри ревюта на сайта:

Остават някакви въпроси?

Ако имате въпроси или коментари относно статията...

0 коментари

Влезте в Cestee

... световната общност на туристите

Продължете с Facebook

Все още нямате акаунт за пътуване? Регистрирайте се