Бизнес класа на Lufthansa Allegris A350 (MUC-EWR)
Новата бизнес класа Allegris на Луфтханза обещава да направи революция в комфорта на полетите на дълги разстояния. Тествах я по маршрута Мюнхен-Нюарк през октомври 2025 г. и ето пълните ми впечатления - от седалките до качеството на храната.
Крайната ни дестинация беше Ню Йорк, където впоследствие тествахме емблематичния хотел The Plaza - пълното ни ревю можете да намерите тук.
Вижте цените в бизнес класа на lufthansa.com
Причудлива гама от видове седалки - повечето срещу заплащане
Бизнес класата на Allegris е малко противоречива от самото начало. Всъщност в обикновения салон на бизнес класата има 5 различни вида седалки, повечето от които са срещу допълнително заплащане.
Това е много необичайно за бизнес класа. Да, например в конкурентната авиокомпания Condor можете да платите допълнително за по-просторна седалка Prime Seat, която изпробвах по време на полет JNB-FRA през август 2025 г., но това все пак е само един допълнителен тип седалка.
При Lufthansa можете да изберете безплатно само един тип седалка по време на покупката или онлайн регистрацията, а останалите 4 типа се заплащат допълнително.
- Classic Seat - Седалки "А" и "H" с проход
- без допълнително заплащане
- Privacy Seat - Стандартни места до прозореца с повече уединение (проходът е по-далеч от местата "Classic" или "Extra Long Bed")
- доплащане от 140 eur до 170 eur
- Extra Long Bed Seat - Места за пътеката "D" и "G"
- Дължината на сгънатата седалка е 2,2 м, а на всички останали видове - 1,9 м
- доплащане от 140 eur до 170 eur
- Extra Space Seat - Седалки "E", единична седалка в средата
- значително увеличени отделения за съхранение
- доплащане от 170 eur до 230 eur
- Suite - 4 места на първия ред
- отделни кабини със заключваща се стена между седалката и пътеката
- тези места напомнят повече на първа класа на някои други авиокомпании
- доплащане от 500 eur до 600 eur
Закупуване на билет
Реших, че е време да започна да трупам мили от програмата за редовни пътници Miles+Bonus на гръцките Aegean Airlines. Еднопосочен билет от Прага през Мюнхен до Ню Йорк струваше 55 000 мили + приблизително 430 eur такси.
Пътувахме двама, но аз исках да имам и сигурността на място до прозореца.
Следователно нямаше друг избор, освен да доплатя 2 пъти по 140 eur за Privacy Seat.
- Мюнхен MUC - Нюарк EWR
- Време на полета: 8,5 часа
- Място: 3К
- Самолет: Airbus A350, D-AIXU
За актуални цени и наличност на полети в бизнес класа на Allegris, моля, посетете lufthansa.com.
Регистрация на летището
Извършваме онлайн чекиране 24 часа преди заминаването, но тъй като пътуваме с чекиран багаж, все пак трябва да посетим гишето на летището.
Излитаме от Прага с кратък престой от Прага до Мюнхен (вижте това ревю за това как изглежда регионалната бизнес класа на Lufthansa).
Гишето за регистрация в Прага е отворено през целия ден за всички отпътувания, така че е удобно да проверим куфара си повече от 3,5 часа преди заминаването.
Има специални гишета за пътниците от бизнес класа и не чакаме нито минута на опашка.
В бизнес класа има ограничение на теглото от 30 кг, а багажът има етикет за приоритет. Можете да разберете какви са ограниченията за багаж в другите класове и какви са максималните размери на ръчния багаж на нашата страница за багаж на Lufthansa.
Получаваме бордни карти от Прага чак до Ню Йорк, така че не е нужно да се притесняваме за нищо в Мюнхен.
Салон и качване на борда
Разполагаме с 1,5 часа за смяна на самолета в Мюнхен, но полетът от Прага закъснява с почти 40 минути, така че не можем да се качим в салона.
Няма значение, Мюнхен е моя много честа трансферна точка, така че съм сигурна, че скоро на нашия уебсайт ще се появи преглед на салона на Lufthansa.
Все пак използвахме салона Erste Premier преди регионалния ни полет от Прага до Мюнхен.
Качването на борда е много добре организирано по групи. То е изключително ефикасно и всички пътници са на борда 15 минути преди заминаването.
Подробна информация за услугите, транспорта между терминалите и съвети за трансфер можете да намерите в нашата статия: Летище MUC в Мюнхен - транспорт и трансфери.
Салон за бизнес класа - строг, но елегантен
Летим със самолет Airbus A350-900, който е само на няколко месеца, и салонът на бизнес класата изглежда нов и модерен на пръв поглед.
Цветовете са смесица от сиво, тъмно синьо и кафяво. Салонът може и да изглежда малко строг и неизобретателен, но всъщност ми харесва!
Сините и бежовите седалки създават елегантно впечатление и имат много малки, но много практични функции.
Но е вярно, че места като Classic, които са единствените без доплащане, наистина имат най-малко уединение и са най-изложени на погледите на другите пътници, минаващи по пътеката.
Удобна седалка, пълна с практични функции
Съмненията изчезнаха, а разочарованието от необходимостта да се доплаща бързо изчезна.
Самата седалка е страхотна!
Не само заради самата нея, но най-вече заради необичайно голямото пространство за съхранение, което често е проблем дори в бизнес класите с по-добър рейтинг.
Отделението на седалката е оборудвано с много малки, но практични джаджи, които правят пътуването по-приятно:
- поставка за очила
- заключващо се отделение за съхранение
- безжично зареждане на телефона
- допълнителен таблет в допълнение към големия монитор, ако искате да гледате филми или телевизионни предавания в леглото и в легнало положение, например
- универсално зарядно устройство и USB конектор
Отопление или охлаждане на седалката
Абсолютно страхотна функция на сензорния таблет е възможността за отопление или, обратното, за проветряване и охлаждане на цялата седалка.
Времето за реакция е много бързо и седалката започва да се нагрява в рамките на няколко секунди.
Какво е усещането да спите на легло Allegris Business?
Но, разбира се, най-важното нещо се случва между основното обслужване и кацането.
Въпреки че беше дневен полет, трябваше да изпробвам леглото в бизнес класа.
Управлението на седалката е много просто и може да се разгъне с натискане на ръчен бутон или чрез сензорен екран на таблет.
На пръв поглед седалката може да изглежда тясна, но всъщност е много удобна, когато се разгъне в легло!
Мястото за краката е широко и можете да спите удобно на леглото дори настрани.
Спах чудесно и оценявам седалката като подобна по качество на Prime Seat на авиокомпания Condor.
Amenity-kit и други удобства
Седалката се предлага с изключително удобна възглавница и одеяло.
В нея липсва спално бельо, но това обикновено е стандартно само при нощните полети.
Въпреки това бях разочарован от липсата на чехли, които определено са практични за дневни полети.
Ще намерите това оборудване в отделението на седалката:
- Слушалки с шумопотискане за IFE (но можете да използвате свои собствени слушалки, които се свързват с монитора чрез Bluetooth)
- Негазирана вода 0,5 литра
- Amenity-kitкоето включва:
- Четка за зъби + малка паста за зъби
- мокра кърпичка
- тапи за уши
- маска за очи
- чорапи
- Козметика L'Occitane - балсам за устни с еленска лой, крем за ръце, овлажнител за лице, спрей за тяло
Можете да вземете бутилки с вода за уста, овлажняващ спрей или мокри кърпички в тоалетните на бизнес класата.
Храна по време на полет
Седалката е страхотна, леглото е страхотно, но какво да кажем за обслужването и качеството на храната?
Напитките са еднакви за всички пътници - пътниците на най-евтините места Classic и на най-скъпите апартаменти получават едно и също обслужване.
Преди излитане проучвам отпечатаното меню, което е на разположение на всяка седалка.
Съставът на менюто е много специален. На практика има избор само между месо или морски дарове, а единственото вегетарианско ястие отново съдържа гъби.
За щастие можете да проучите менюто преди полета на адрес lufthansa.com/menus-in-business-class.
В допълнение към специалните ястия можете да поръчате предварително и безплатно на борда общо 9 ястия, различни от стандартното меню. Дори онлайн селекцията обаче е съставена много странно - месо само свинско или говеждо, изобщо няма опция за пилешко или пуешко.
А от вегетарианските ястия, които не съдържат гъби, отново имаше само едно - индийски вариант.
Напитка за добре дошли и ядки
Първата услуга е преди началото под формата на напитка за добре дошли. Можете да избирате между пенливо вино, сок, вода или характерния коктейл Aviator.
Аз избрах коктейла Aviator. Сладък, но добър!
Преди основното ястие получаваме ядки и вода.
Основната услуга
Основното ястие пристига около час след излитането. Преди храненето получаваме традиционната гореща мокра салфетка, която се раздава още веднъж преди кацането.
Първо се сервира предястието. Избирам говеждо джоланче с грилована целина, цвекло и гроздово вино. За мен абсолютно страхотна комбинация, а и презентацията е много сполучлива.
Основното ястие пристига след няколко минути. Има 3 различни ястия, от които можете да избирате. Аз избрах ризото със скариди.
Всъщност представянето на ястието е доста неудачно, но вкусът? Абсолютно ненадминат, а ризотото с ечемик в частност е едно от най-добрите, които някога съм ял!
Поръчвам си и шампанско към ястието. Има възможност за избор и на други вина или коктейли.
Десертът под формата на медена торта със златно мляко е чудесна сладка точка за завършек!
Екипажът е много ефективен и внимателен и прибира реколтата практически веднага след като издоя.
Около 20 минути след прибирането на основната услуга екипажът все още раздава малки шоколадови трюфели.
Вечеря
Кацаме в Ню Йорк около 18:30 ч. местно време, така че сервизът преди кацане може да се нарече вечеря.
- Съвет: Ако летите до Ню Йорк за първи път, разгледайте нашите съвети какво да видите в Ню Йорк и най-добрите хотели в Манхатън, включително нашите честни ревюта за The Plaza и The Standard High Line
Провежда се около час и половина преди кацането.
Аз избрах сьомга и леща, а за десерт - кисело мляко с мюсли и плодове. Отново голямо удовлетворение!
След храненето получаваме още сладолед, а също и сувенирна кутия с традиционния шоколад Lindt.
Обслужване и екипаж по време на полет
Нямам какво да се оплача от екипажа. Обслужването винаги е много бързо, екипажът се опитва да предложи други варианти за вечеря на пътниците, които не обичат риба или гъби...
На някои може да не им е удобна типичната немска сдържаност, но обслужването е абсолютно професионално и безупречно!
Развлекателна система
Мониторът с 4K резолюция е страхотен. Управлението е или със сензорен екран директно върху монитора, или чрез таблет на седалката, така че можете да управлявате IFE с наклонена седалка или от леглото.
Стандартните седалки са с 24-инчов монитор, а седалките Business Suite са с 27-инчов екран.
Изборът на филми и телевизионни предавания е богат, като особено високо оценявам много голямото разнообразие от европейско кино.
Wi-fi
За пътниците в бизнес класа не се предлага безплатен интернет. Не се заплаща само за Messaging. За другите пакети трябва да се доплаща, също както пътниците в икономична класа.
Wi-fi функционира по време на полета на нивото на полета, т.е. не по време на излитане и кацане.
Скоростта на интернет варира значително в зависимост от това къде се намира самолетът в момента. Аз използвах интернет за чат. Опитах се и да работя, но това беше практически невъзможно само заради мизерната скорост.
Заключение: Бизнес класа на Lufthansa Allegris - стъпка напред, но с противоречия
Да, що се отнася до избора на място, наистина е изненадващо, че можете да изберете безплатно само едно от 5 различни вида места.
Това е просто странно и досадно, особено ако пътувате като двойка, при което общата цена на билета може да се увеличи с повече от 400 евро.
Самото преживяване от полета обаче беше много добро! Със сигурност има и по-добри бизнес класове. Но аз оценявам новата бизнес класа на Allegris над средното ниво, поне в рамките на Европа!
Плюсове
- Елегантен дизайн на салона
- Множество практични функции на седалката
- Удобно легло
- Модерно разположение на седалките 1-2-1, осигуряващо достатъчно лично пространство
- Страхотна развлекателна система, сравнима с IFE
- Качество на храната
- Професионален екипаж
Недостатъци
- Състав на менюто - липса на ястия с пилешко месо и голямо представителство на ястия с морски дарове
- Странно голям брой видове седалки, повечето от които с допълнителни разходи
- Липса на чехли
- Често високи цени на полетите
Как изглежда Евробизнес класата по регионалните маршрути? Скоро ще напиша преглед на полета Мюнхен-Кайро с Airbus A321.
Подобни свързващи полети обичайно минават през основните хъбове на Lufthansa - Мюнхен (MUC ) и Франкфурт (FRA ) - чиито подробни ръководства за летищата можете да намерите тук.
Намерете цените за бизнес класа на lufthansa.com
Бизнес класата на Allegris е стъпка в правилната посока, макар и не без недостатъци. Най-голямото разочарование е системата за доплащане за повечето места, но иначе новият салон е един от най-приятните във визуално и функционално отношение в Европа.
Разгледайте другите ни ревюта за бизнес или първа класа.
Какви други полети сме преживели?
Сравнете как изглежда бизнес или първа класа на дълги разстояния на други авиокомпании или на други маршрути и самолети в другите ни ревюта.
Вече имаме тези най-добри ревюта на сайта:
- Condor, Бизнес класа, първокласно място, Airbus A330-900neo, JNB-FRA
- Air India, бизнес класа, Boeing 787-8, MXP-DEL-MEL
Тези полети предстоят през следващите месеци:
- Etihad Airways, бизнес класа, Boeing 787-9, PRG-AUH
- Etihad Airways, бизнес класа, Airbus A321LR, AUH-KBV
- Lufthansa, първа класа, Boeing 747-8, FRA-HND
- Lufthansa, първа класа Allegris, Airbus A350, HND-MUC
Остават някакви въпроси?
Ако имате въпроси или коментари относно статията...
2 коментари
Да плащаш допълнително за място до прозореца в бизнес класа е също толкова странно, колкото и 2-3-2 бизнес класа в Emirates 😅
Съгласен съм напълно 😀
Фактът, че не слагат чехли на дългите разстояния дори в бизнес класа, също ми се струва много странен, не беше ли това просто някакъв непълен набор от удобства?
Не, според други прегледи чехлите в C липсват...
В LH и LX има само чехли на първия етаж. BA няма такива и в C. Иначе таксата за резервация на място в C е чума, точно както при BA, освен ако няма статут. Но предполагам, че с онлайн чекирането вече можеш да си избереш безплатно от всички, които са останали, точно както на други места.
Проблемът или по-скоро предимството на авиокомпаниите с "нови" бизнес оформления е, че седалките са доста различни, вижте например троновата седалка в Swiss. А при LH сега те са стигнали още по-далеч. Изглежда, че идеята е била просто да се предложат повече възможности и да се оскъпят по-добрите места в бизнес линията. И това работи. Освен това бизнесът започва да прилича повече на бившата първа класа, така че не може да се очаква всичко да е еднакво "евтино". За мен например две места до прозореца в бизнес класа са добре, защото ако летим двама и "тийнейджърът" иска да седне до прозореца, аз мога да седна точно до него. От друга страна, момичето пред нас очевидно е искало да седне съвсем само, затова просто е платила допълнително за мястото в трона, а в LH е щяла да има по-голям избор.