Lufthansa CRJ900: преглед на вътрешната бизнес класа (MUC-FRA)
Част от голямото ми пътуване до Япония в първа класа включваше няколко регионални полета със самолети, които изобщо не разполагат с първа класа. Затова тези междинни кацания бяха в бизнес класа.
А един от полетите ми беше кратък вътрешен полет през Германия между Мюнхен MUC и Франкфурт FRA.
- ⬅️ Предишен полет: Египетската авиокомпания Egyptair, бизнес класа, Boeing 737-800 CAI-MUC
- ➡️ Следващ полет: Lufthansa стара първа класа Boeing 747-8 FRA-HND
Закупуване на полет и чекиране
Със сигурност не бих си купил такъв полет в бизнес класа сам, затова в този преглед подробно описвам идеята да летя до Япония в първа класа.
Чекирането вече беше извършено в Cairo CAI, което подробно описвам в този преглед.
В Мюнхен направих само приблизително 2-часов престой, без да се налага да напускам транзитната зона.
Проверете цените за бизнес класа на lufthansa.com
- Мюнхен MUC - Франкфурт FRA
- Време на полета: 45 минути
- Място: 3А
- Самолет: Bombardier CRJ-900, D-ACNT
Сенаторски салон Мюнхен и качване на борда
Нямам никакви планове за пазаруване, когато се свързвам, затова се отправям направо към салона.
Въпреки че имам прекачване само между два полета в бизнес класа, и двата са включени в билета за първа класа, така че мога да избера дали да се насоча към салона за първа класа или към салона Senator.
Искам да посетя първия на връщане, така че отивам в салон "Сенатор".
Честно казано, не забелязвам голяма разлика от стандартния салон за бизнес класа на Lufthansa. Основната разлика е наличието на бар с много по-голям избор от алкохолни напитки, но тъй като пия много малко алкохол при самостоятелни пътувания, тази промяна не е никак съществена за мен.
Работя известно време и похапвам вкусна кайзершмарна.
Проправям си път към самолета около 15 минути преди качването на борда. Летим с най-малкия самолет във флотилията на Lufthansa - Bombardier CRJ-900 - което означава, че качването на борда не става през моста за качване, а пеша.
Самолетът е паркиран в непосредствена близост до терминала, така че не се налага да ползваме автобус.
Линията Мюнхен-Франкфурт се използва предимно от бизнес пътници, които летят много често, така че не очаквам хаотични сцени по време на качването, а и това ще се случи.
Изречението "boarding completed" се чува около 3 минути след началото на качването на борда.
Кабина и места - без изненади
Вече съм запознат с регионалната бизнес класа на Lufthansa, включително с подобен дълъг полет от Прага до Мюнхен.
Така че подозирам, че на толкова малък самолет бизнес класата няма да е нищо извън рамките на под средните стандарти на Lufthansa.
За съжаление не греша, ситуацията е по-скоро по-лоша, но това се дължи просто на характеристиките на един много малък самолет.
При този полет бизнес класата заема две трети от салона. Само това изречение подсказва, че Бизнес класата може да се движи между различни редове при всеки полет, което означава само едно - седалките и разстоянието са абсолютно еднакви за Бизнес класа и Икономична класа.
Единствената разлика за пътниците от бизнес класа е, че мястото до тях винаги остава свободно.
Мястото за краката в CRJ Bombarider е тривиално, а фактът, че имам седалка на 3-ти ред, също не помага.
Храна по време на вътрешен полет - сладко без избор
Полетът е с подобна продължителност като неотдавнашния маршрут от Прага до Мюнхен, така че очаквам подобни закуски.
Напитката за добре дошли все още е стандартна, с възможност за избор между шампанско, безалкохолни сокове, коктейл с марка Avionic или вода. За този полет ще избера само вода.
За съжаление ситуацията е значително по-лоша.
Има само сладка торта - няма избор на нищо солено и със сигурност не е здравословно. Само един вид торта.
Освен това десертът не е много добър, много е плътен и едва успявам да изям една трета от него.
След десерта пия кафе, но честно казано не си спомням някога да ми е било по-зле, и то не само в самолет.
За да не са ни достатъчни сладкишите, преди кацането получаваме малък нуга бонбон.
Заключение - бизнес класа без идея и без усилия
Не очаквах много. И получих още по-малко.
Разбирам, че полети като този служат главно за връзка с полети на дълги разстояния, където бизнес класата все пак изглежда малко по-различно.
- ✈️ Вижте ревюто ми за новата бизнес класа на Lufthansa Allegris MUC-EWR
Все пак бих си представил поне някакво усилие, нещо, което би ме изненадало приятно като пътник. Дори и при такъв кратък полет.
Всъщност, всъщност, това се случи. Но не приятно. Фактът, че дори нямам възможност да избирам храна в бизнес класа, дори и да става дума за дребни неща, смятам за наистина голям faux-pas от страна на Lufthansa.
Не мога да дам реална оценка на самия салон на Bombardier CRJ-900. Нищо не може да се направи по отношение на характеристиките на такъв малък самолет, а цялостното пространство и усещане на борда отговарят на това.
Остават някакви въпроси?
Ако имате въпроси или коментари относно статията...