Бизнес класа на Lufthansa A319 (PRG-MUC)
През октомври 2025 г. пътувахме от Прага до Ню Йорк, за да изпробваме новата бизнес класа на Lufhansa Allegris на самолет Airbus A350.
Имахме прекачване в Мюнхен за полет на дълги разстояния, така че ни предстоеше един от най-кратките полети в мрежата на Луфтханза - 266-километров полет от Прага до Мюнхен.
Колко услуги в бизнес класа можете да получите за около 30 минути чисто време на полета?
Закупуване на бизнес класа
Полетът с Airbus A319 между Прага PRG и Мюнхен MUC беше част от пътуване на дълги разстояния до Ню Йорк.
Платих за билета с мили от програмата "Мили+Бонус" на Aegean Airlines, подробности за която разглеждам в този преглед.
Ако исках да си купя еднопосочен билет единствено между Прага и Мюнхен, обикновено цената за бизнес класа е около 330 евро.
Проверете цените за бизнес класа на lufthansa.com
- Прага PRG - Мюнхен MUC
- Време на полета: 35 минути
- 1D
- Самолет: Airbus A319, D-AIBK
Регистрация на летището
Чекирането е само на летището в Прага, в Мюнхен няма транзитна зона.
Вече сме на летището 3,5 часа преди излитането, но тъй като Lufthansa има няколко ежедневни излитания от Прага, чекирането е възможно през целия ден.
Не чакаме нито минута на гишето за приоритетни полети и багажът ни е проверен до крайната дестинация.
Салон Erste и качване на борда
Пътниците от бизнес класа, пътуващи с Lufthansa, могат да ползват безплатно салона Erste в Прага, но само ако салонът не е пълен, което се случва доста често.
Салонът е под средното ниво за големите европейски летища и аз го описвам подробно в ревюто за салон Erste.
Качването на борда е стандартно по зони и редът на качване се спазва стриктно.
Ние се качихме в зона 2, като бяхме едни от първите, които се качиха.
Кабина и седалки - европейска класика
Струва ли си изобщо да се описва подробно бизнес класата на европейски полет?
Почти всички авиокомпании са еднакви. Стандартни седалки като в икономична класа, но с тази разлика, че средната седалка винаги остава незаключена и незаета.
Lufthansa не се различава.
При европейските полети пътниците в бизнес класа не получават комплект удобства или други допълнителни услуги.
Храна по време на 30-минутен полет
Въпреки че не очаквах нищо от седалките и комфорта, бях наистина любопитен за обслужването.
Полетът от Прага до Мюнхен е наистина кратък и буквално само няколко минути във въздуха.
След като екипажът се измъкна с първото обслужване - т.е. една малка бутилка вода - се убедих, че храната ще бъде намалена до абсолютния минимум и ще получим най-много кутия шоколадови бонбони.
Но в крайна сметка останах много приятно изненадана.
Веднага след качването на нивото на полета получаваме пълно обслужване. За съжаление няма избор, така че всички получават сьомга с вкусен киш и шоколадов мус.
На всичкото отгоре неограничена консумация на алкохолни и безалкохолни напитки - ограничена, разбира се, от много краткото време на полета.
Точно преди кацането все пак получаваме малък стилен шоколад.
Моята оценка
Твърдият продукт, т.е. седалките и салонът, изобщо не заслужава оценка. В това отношение в бизнес класата също допълнително в сравнение с икономичната класа получавате само безплатно място до вас.
Все пак бях приятно изненадан от освежителните напитки при такъв кратък полет.
Обслужването беше много професионално и екипажът успя да обслужи всички пътници в бизнес класа, включително и повторното сервиране на напитки, дори в рамките на няколко минути на нивото на полета.
Разбира се, няма смисъл да плащате бизнес класа за полет от Прага до Мюнхен, но като връзка на дълъг полет за мен е продукт, който няма да впечатли, но и няма да обиди.
Какви други полети сме изпитали?
Сравнете как изглежда регионалната бизнес класа на други авиокомпании или на други маршрути и самолети в другите ни ревюта.
Вече имаме тези топ ревюта на сайта:
- Егейски авиолинии, Airbus A321or, Атехи-Прага
- Smartwings, Boeing 737 MAX 8, Прага-Сала
- Condor, Airbus A320, Франкфурт-Прага
Тези полети ще бъдат осъществени през следващите месеци:
- Egyptair, Airbus A320neo, Кайро-Мюнхен
- Lufthansa, Airbus A320neo, Мюнхен-Кайро
- ITA Airways, Airbus A321neo, Кайро-Рим
Остават някакви въпроси?
Ако имате въпроси или коментари относно статията...
Подобно е впечатлението ми от опита ми с бизнес полетите на LH и Swiss на къси разстояния - и всъщност, като виждам сравнително ниските цени на бизнес полетите в Европа понякога, кой може да оцени (и оправдае) комбинацията от салон, приоритетно качване на борда (да, това е за нищо), усещането за по-персонализирано обслужване, сигурността на свободната седалка до вас и най-важното - по-добрата и "пълноценна" храна и най-вече багажа при висока норма на багаж (ако това е, от което се нуждае), смятам, че "европейският бизнес" понякога може доста да си струва парите, както и мили. Това е особено вярно, ако става въпрос за полет с прекачване, което означава допълнителен салон при прекачването и същото при връщането. Любителите на полети могат умишлено да комбинират няколко връзки - но това отново струва някои допълнителни такси. При Swiss бизнесът при краткия полет ми се стори дори малко по-добър (е, той беше и малко по-дълъг от полета до/от MUC), главно заради възможността за предварителна онлайн резервация от много по-широк набор от възможности дори от ZRH. Ако имате пари (пари, мили или и двете), опитайте, има някаква добавена стойност заради приятното усещане, че сте си позволили нещо допълнително :-)