Придвижване Южна Корея

Южна Корея

Южна Корея разполага с усъвършенствана и висококачествена система за обществен транспорт, както и с пътища и магистрали. Въпреки малките разлики с транспорта в Европа или Америка, бързо ще свикнете с корейската система и ще установите, че пътуването тук е много лесно дори за чуждестранни туристи.

Сравнете цените на колите под наем

В Южна Корея можете да се възползвате от вътрешния въздушен транспорт, високоскоростните влакове и местните железници, модерните автобуси за дълги разстояния и обществения транспорт.

С кола в Южна Корея

Въпреки че системата на обществения транспорт в Корея е усъвършенствана и широко разпространена извън големите градове, ако искате да разгледате провинцията, планинските райони и крайбрежието на Корея, наемането на автомобил просто си остава най-ефективният и удобен вариант.

Дори чуждестранните посетители могат да наемат кола в Южна Корея без много документи.

За подробна информация относно пътуването с автомобил вижте главата " Коли под наем в Южна Корея".

Вътрешен въздушен транспорт

Въпреки сравнително малките размери на Южна Корея и добрия сухопътен транспорт, в страната има и оживен вътрешен въздушен транспорт. В Южна Корея има общо 15 летища с редовни полети.

Полетите със самолет в рамките на континенталната част рядко си струват времето, но цената е напълно конкурентна на тази на влаковете и автобусите по някои маршрути, особено ако пътувате с ръчен багаж.

Със самолет в континенталната част на страната

ЛетищеSeoul-Gimpo GMP е основният център за вътрешни полети, като най-често срещаните дестинации са остров Чеджу и Пусан. По този маршрут се лети 2-3 пъти на час, а цената на еднопосочните билети, закупени поне месец предварително, започва от 25 щ.д.

От континенталните дестинации има полети и до Улсан, Кванджу, Муан и Поханг.

Намерете полети из Корея

Маршрутите до континенталната част на страната се обслужват предимно от Air Busan, Korean Air, Jin Air и Jeju Air. Hi Air добавя полети до по-малки градове.

Най-натовареният маршрут в света Сеул - Чеджу

Корейската вътрешна авиация държи едно от първите места в света в продължение на няколко години. Маршрутът от летище Gimpo в Сеул до популярния ваканционен остров Чеджу е най-натовареният в света.

В пиковия сезон по този маршрут, дълъг около час, се извършват до 200 полета на ден. Това означава, че маршрутът има, без да преувеличаваме, по-кратки интервали на движение, отколкото например метрото в Сеул.

Средната цена на двупосочен билет от Сеул до Чеджу е между 100 и 180 щ.д.

Най-евтините билети обикновено се предлагат от T'Way Airlines, Air Busan, Jeju Air и Jin Air, а най-много връзки предлагат Korean Air, Asiana Airlines и Air Seoul.

Влакове и експресни влакове

Южна Корея разполага с над 5000 км железопътни линии, свързващи повечето големи градове. Местните линии до селските райони обаче са минимални, така че железниците в Корея функционират главно като средство за бързо пътуване на дълги разстояния.

Корейската железопътна система е много модерна, с нови, чисти и много надеждни влакове. Железопътната мрежа е разделена на конвенционални и високоскоростни линии.

Високоскоростните влакове в Република Корея могат да се ползват в следните участъци:

  • Сеул - Чхонан - Теджон - Тегу - Улсан - Пусан (максимална скорост 305 км/ч)
  • Сеул - Чхонан - Иксан - Кванджу (максимална скорост 305 км/ч)
  • Сеул - Манджонг - Пхенян - Гангнюнг (макс. скорост 260 км/ч)
  • Сеул - Уонджу - Йонджу - Кьонджу - Пусан (макс. скорост 260 km/h)

В Южна Корея работят два железопътни превозвача.

Korail с високоскоростни влакове KTX

Държавната компания оперира както с високоскоростни влакове KTX, така и с конвенционални услуги със спиране и тръгване по всички линии в страната.

Korail разделя влаковете на няколко групи и още когато резервирате билета си, можете да си направите извод колко бърза и добра ще бъде услугата:

  • KTX-Sancheon - най-модерните високоскоростни влакове за скорост над 300 км/ч
  • KTX-I - по-стари високоскоростни влакове, базирани на френски TGV единици, за скорости над 300 км/ч
  • KTX-Eum - модерни високоскоростни влакове за второстепенни високоскоростни линии със скорост до 260 км/ч
  • ITX - модерни влакове с голям капацитет за скорости до 200 km/h
  • Saemaul - конвенционален влак с вагони, теглени от локомотив, най-бързите влакове до пускането в експлоатация на високоскоростните влакове, днес те се движат по второстепенните линии като експресни влакове
  • Mugunghwa - конвенционален влак с вагони, теглени от локомотив, най-бавните спиращи услуги, спиращи на повечето гари по маршрута
  • Nuriro - подобни на Mugunghwa бавни влакове, в които се използват по-модерни единици

Билети и цени

Билети за влака могат да бъдат закупени онлайн на официалния уебсайт letskorail.co.kr или на гарата преди отпътуване.

Навсякъде има традиционни гишета за продажба на билети и автомати за продажба на билети на английски език. Някои машини работят само с корейски кредитни карти, а други - само с чуждестранни кредитни карти, но те винаги са ясно обозначени.

Цените на билетите са еднакво скъпи както онлайн, така и на място, но ако пътувате с експресен влак в натоварено време (сутрин, следобед, петък, неделя) и трябва да вземете влака в точното време, препоръчваме да закупите онлайн. Случва се някои влакове да бъдат разпродадени няколко дни предварително. Това обаче не е голям проблем, тъй като по основните линии има много влакове.

Можете също така да използвате приложението Korail (Google Play / App Store).

Не е необходимо да разпечатвате билет, закупен онлайн. Необходимо е само да имате запазен QR код на мобилния си телефон, но в повечето случаи той дори няма да ви е необходим. В билета ви винаги ще бъдат отбелязани номерът на автомобила и номерът на мястото. Кондукторът просто минава през влака и проверява дали местата, които сте закупили, са заети. Билетите се проверяват само ако има някакви несъответствия.

Освен това всички влакове са оборудвани с безплатен wi-fi, така че достъпът до билета на телефона ви е осигурен дори без корейска SIM карта.

Примери за цени на билети и времетраене на пътуването:

  • Сеул - Пусан
    • Експресният влак на KTX пътува в 2:40 ч. и струва 59 800 крини
    • Експресният влак ITX е в 4:45 ч. и струва 42 600 krw
    • Влакът на спирка Mugunghwa се движи 5:50 ч. и струва 28 600 krw
  • Сеул - Мокпо: по маршрута се движат само експресни влакове KTX с време за пътуване приблизително 2:40 ч. и цена 53 100 krw
  • Сеул - Йеосу: по маршрута се движат само експресни влакове KTX с време за пътуване приблизително 3:15 ч. и цена 47 500 krw
  • Сеул - Gangneung: по маршрута се движат само високоскоростни влакове KTX-EUM с време за пътуване приблизително 2:00 ч. и цена 27 600 krw
  • Сеул - Пхенян: по маршрута се движат само високоскоростни влакове KTX-EUM с време за пътуване приблизително 1:30 ч. и цена 19 700 krw
  • Пусан (Бужон) - Мокпо: по маршрута се движат само влакове Mugunghwa с време за пътуване приблизително 6:40 ч. и цена 24 500 krw

SRT

Super Rapid Train (съкратено SRT) е частен превозвач, който обслужва само високоскоростни влакове от/до Сеул по основните корейски маршрути.

За разлика от държавния превозвач Korail в Сеул, той не спира на главната гара на Сеул в центъра на града, а на гара Suseo в югоизточните покрайнини на града. Влаковете SRT се движат по следните маршрути:

  • Suseo (Сеул) - Cheonan - Daejeon - Daegu - Ulsan - Busan
  • Suseo (Сеул) - Cheonan - Iksan - Gwangju - Mokpo

По маршрута от Сеул до Пусан се движат до 40 влака дневно, а до Мокпо - 20 влака дневно.

Билети и цени

Както и при Korail, билети могат да бъдат закупени онлайн на адрес etk.srail. kr и на гарите на билетни каси или автомати. Цената е една и съща както при закупуване онлайн, така и на място.

По-отдалечените гари в Сеул компенсират по-ниските цени на билетите в сравнение с Korail:

  • Сеул Сусео - Пусан: 52 300 krw
  • Seoul Suseo - Mokpo: 46 100 krw

Автобуси на дълги разстояния

С автобус можете да стигнете почти навсякъде. Автобусите се движат на 15 минути до по-големите градове и на час до по-малките градове и села.

Автобусите за дълги разстояния са много удобни и за разлика от европейските или американските автобуси, те имат една седалка по-малко в реда (разположение 2+1), което създава много повече пространство.

По маршрутите, по които се движат и експресни влакове, автобусите се конкурират по цена. Въпреки това, особено в туристическите забележителности по крайбрежието, но също и в планините, автобусите са единственият възможен вид транспорт.

Автобусите за дълги разстояния в Южна Корея се разделят на два вида: ExpressBus и InterCityBus. В големите градове винаги има по няколко автогари, които описваме например в нашия пътеводител за Сеул или в пътеводителя за Пусан.

Автобусите InterCity дори се конкурират с ExpressBus по някои маршрути, така че винаги си струва да сравните разписанията и цените на двата уебсайта по-долу.

Expressbus

Експресните автобуси се движат по основните маршрути между най-големите градове в Корея (но най-вече от Сеул) и често се конкурират с влаковете. Те се движат предимно по магистрали и имат минимален брой спирки.

Билети могат да бъдат закупени преди отпътуване от автогарата или от уебсайта kobus.co.kr. Въпреки че няколко компании изпълняват курсове по различни маршрути, не е необходимо да посещавате различни уебсайтове или павилиони. Всичко е интегрирано в една билетна каса или в един уебсайт kobus.co.kr.

По основните маршрути не е необходимо предварително закупуване на билети. Има голям брой връзки и е почти невъзможно да се намерят всички заети.

Цените винаги се определят за всеки маршрут и са еднакви за всички компании. Те се степенуват само според качеството на автобусите, които се делят на икономични, отлични и премиум. На практика обаче разликите са малки, а автобусите от икономичната категория вече са отлични по отношение на комфорта и са далеч от европейските или американските междуградски връзки например.

Примери за цени (най-евтината икономична класа) и време за пътуване:

  • Сеул - Пусан: 4 часа, цена 25 400 лв.
  • Сеул - Мокпо: 4 часа, цена 23 100 krw
  • Сеул - Сокчо: 2:20 ч., цена 16 400 krw
  • Сеул - Поханг: 3:40 ч., цена 22 100 krw

InterCityBus

Подобно на комфортните автобуси за дълги разстояния на InterCity се движат до по-малки градове, но все пак стоят над нивото на крайградския транспорт и са специализирани в по-дълги маршрути, подобно на експресните автобуси. В реалния живот пътникът няма да може да направи голяма разлика между автобус InterCity и експресен автобус.

Билети могат да бъдат закупени преди тръгване на автогарата или онлайн на intercitybuse.tmoney.co.kr. Въпреки че няколко компании изпълняват различни маршрути, не е необходимо да посещавате различни уебсайтове или павилиони. Всичко е интегрирано в една билетна каса или в един уебсайт intercitybuse.tmoney.co.kr.

Автобусите на InterCity често пътуват много често.

Примери за цени и време за пътуване:

  • Сеул - Сокчо: 2:20 ч., цена 20 600 krw
  • Сеул - Донгхае: 2:50 ч., цена 25 600 krw
  • Пусан - Вандо: 3:40 ч., цена 36 900 krw
  • Пусан - Мокпо: 3:40 ч., цена 34 600 щ.д.
  • Пусан - Гангньонг: 5:00 ч., цена 39 900 krw

За разлика от експресните автобуси, автобусите InterCity се движат не само от Сеул, но и от всички големи корейски градове по всяко време в цялата страна.

Автобусите InterCity се движат от всички краища на света, от всички краища на света до всички краища на света.

Корейските градове имат добре развита система за обществен транспорт. Метро има в 6 града (Сеул, Пусан, Даежон, Тегу, Кванджу и Инчон). Стотици и хиляди автобусни линии обслужват останалата част от градския и крайградския транспорт.

Трамваи не се движат в нито един град в Корея.

Транспортни карти

Ако предварително знаете, че ще се движите в и около няколко града и че планирате да използвате по-интензивно обществения транспорт, определено ви препоръчваме да си купите транспортна карта T-Money (Сеул) или Cashbee (Пусан и южната част на страната) още на летището.

И двете карти са съвместими помежду си и работят във всички корейски транспортни системи.

Първо трябва да закупите празна карта T-Money (или туристическата версия на Korea Tour Card) или Cashbee за 4 000 krw. След това зареждате картата с избраната от вас сума на всеки автомат за билети в цялата страна или във всеки търговски обект на 7-Eleven или emart24, които се намират навсякъде, включително и в най-малките села.

Ако очаквате да ползвате поне 4 пътувания с обществения транспорт на ден, очаквайте да похарчите около 6 000 до 7 000 krw на ден.

След това използвате картата, за да плащате на турникетите в метрото (винаги при влизане и излизане от станцията) и във всички автобуси в цялата страна. В градския и крайградския транспорт винаги се качвате през предната врата и "докосвате" картата си до валидатора до шофьора. Не забравяйте да пипнете картата си на валидатора до задната врата, когато слизате. Това е единственият начин да се изчисли правилно цената на билета.

Фериботи

Мрежата от фериботи и лодки, които свързват крайбрежните и външните острови със сушата и помежду си, е много широка в Корея.

Отделните корабни компании и пристанища обикновено нямат собствени уебсайтове, така че предварителното узнаване на разписанията е доста трудна дисциплина. Факт е обаче, че фериботните билети никога не е необходимо да се купуват предварително, винаги е достатъчно да се закупят на място преди круиза.

Цените са субсидирани и поради това са ниски. Като цяло и много грубо, един час пътуване с ферибот излиза около 5 500 крони.

Най-големите пристанища са Мокпо, Инчеон, Донгхе, Поханг, Вандо. Но ако погледнем картата, ще видим, че има стотици маршрути с лодки по протежение на целия полуостров.

Тази статия може да съдържа партньорски връзки, от които нашият редакционен екип може да получи комисиони, ако кликнете върху връзката. Вижте нашата страница за рекламна политика.