Отзиви Condor Prime Seat A330neo (JNB-FRA) - най-добрата бизнес класа?

Основно място

Когато германският Condor представи бизнес класата на Airbus A330-900neo през 2022 г., веднага ми стана ясно, че просто трябва да я опитам!

За една ваканционна авиокомпания това беше голяма стъпка, която предизвика вълнение в авиоиндустрията. Защото изглежда страхотно! Много по-добре от бизнес класата на много големи авиокомпании...

Наистина ли бизнес класата на Condor е една от най-добрите в Европа? Изпробвах я за себе си през август 2025 г. Използвали ли сте и вие бизнес класа на Condor и как ви хареса?

Проверете цените за бизнес класа на condor.com

Закупуване на бизнес класа

Отне ми 3 години, преди да ми се отдаде възможност да опитам новата бизнес класа. Въпреки това, докато планирах пътуване до дома от командировка в Куала Лумпур и Мавриций, шансът се появи.

За моите дати цената на еднопосочен полет от Мавриций до Прага през Франкфурт се базираше на 1 250 евро, което е прилична цена.

Но в крайна сметка попаднах на още по-добра оферта: Йоханесбург - Франкфурт - Прага за 1 000 евро. С удоволствие удължих пътуването си с 3, като обработих гидовете на южноафриканските летища.

Освен това можете да печелите мили за редовни полети на Alaska Airlines с Condor, който за мен е най-добрият алианс за едносветски ФПП.

Купувам си билет 2 месеца преди заминаването директно през condor.com.

Точно когато избирам местата си, плащам допълнително 199 eur за Business Class Prime Seat. Прочетете нататък, за да разберете каква е разликата между стандартна седалка и седалка Prime.

Регистрация на летището

Чекирам се онлайн 24 часа преди заминаването, но тъй като пътувам с чекиран багаж, все пак трябва да посетя гишето на летището.

Condor използва гишетата за чекиране на летище JNB в Йоханесбург на Терминал Б, които отварят 3,5 часа преди заминаването.

Има специални гишета за пътниците от бизнес класа и не чакам и минута на опашка.

В бизнес класа има ограничение на теглото от 30 кг и багажът получава етикет с приоритет. Можете да разберете какви са ограниченията за багаж в другите класове и какви са максималните размери на ръчния багаж на нашата страница за багаж на Condor.

Получавам бордни карти чак до Прага, така че не се налага да напускам транзитната зона във Франкфурт.

  • Нашият съвет: пренощувайте в комфорта на 5* хотел InterContinental, разположен точно срещу терминала на летище Йоханесбург

Салон Bidvest и качване на борда

В Йоханесбург Condor използва салона Bidvest на международния терминал А.

Той е по-скоро над средното ниво за договорен салон, използван от много авиокомпании и достъпен чрез огромен брой карти за редовни пътници и кредитни карти.

Седалките са удобни, не ми се налага да чакам 15 минути за душ, а предлаганата храна е много прилична.

По-подробно се спирам на прегледа на салона Bidvest.

Остава по-малко от час до излитането и аз напускам салона и се отправям към изхода.

В отделна зона със седалки е създадена зона за бизнес пътници преди качване на борда.

Качването на борда става точно по график и е много добре организирано. Каква промяна в сравнение с последното ми пътуване в бизнес класа с Aegean Airlines!

Кабина за бизнес класа - чудесно първо впечатление

На самолет Airbus A330-900neo Condor разполага с 30 места за бизнес класа на 8 реда и конфигурация 1-2-1.

Първият ред съдържа 4 Prime Seat, а останалите се състоят от 26 стандартни места в бизнес класа.

Първото впечатление е чудесно.

Не крия, че видът на безумната "шарена" идентичност, която Condor използва от 2022 г. насам, е любимият ми дизайн в авиоиндустрията изобщо.

Райетата са вездесъщи дори в бизнес класата, но целият салон изглежда много елегантно благодарение на тъмносиния цвят в комбинация с имитацията на дърво!

Amenity-kit и кошница за закуски

Аксесоарите и удобствата, които правят полетите по-приятни, са неразделна част от бизнес класата, особено при полетите на дълги разстояния.

Пътниците на Prime Seat ще намерят тези удобства на своето място:

  • Слушалки с шумопотискане за IFE (но можете да използвате свои собствени слушалки, които се свързват с монитора чрез Bluetooth)
  • малка чанта - travel organizer
  • Amenity-kit, която включва:
    • четка за зъби
    • маска за очи
    • чорапи
    • Козметика Rituals - балсам за устни от еленска лой, крем за ръце, овлажняващ крем за лице, спрей за тяло

Върху поставката за крака ще намерите и друго оборудване.

  • Чехли
  • Възглавница
  • Одеяло
  • Спално бельо

Преди хранене екипажът винаги предлага горещи, мокри кърпи, с които да избършете ръцете и лицето си.

След излитането екипажът все още предлага пижами (за съжаление, по време на моя полет бяха налични само пижами с размер L/XL), а също и много хубава кошница с различни закуски, които пътниците на стандартните места не получават.

Prime Seat vs. Standard Seat - Какви са разликите?

Нека сега да разгледаме каква е разликата между първия ред седалки "Prime" и останалата част от салона.

Седалките "Prime" имат следните предимства пред стандартните седалки:

  • Огромно пространство - разстоянието между седалките е равно на 2 метра в сравнение със 112-те центъра на стандартната бизнес седалка.
  • Изключително широка подложка за крака, която може да служи и като седалка, за да позволи споделено хранене със спътника ви.
  • По-голям IFE монитор (24 инча срещу 17 инча за стандартната седалка)
  • Малко място за съхранение до подложката за крака (стандартните седалки нямат такъв шкаф)

Стандартна седалка

Седалка Prime (повече снимки по-долу)

Освен това все още получавате няколко допълнителни малки, но приятни бонуси в сравнение със стандартната седалка:

  • Кошница за закуски
  • Пижама
  • комплект принадлежности с продукти Riutals (при стандартната седалка се предлага само много елементарен комплект принадлежности)

Преглед от Prime Seat - най-добрата седалка в европейското небе?

Седя на моята седалка 2К и още първото усещане е страхотно. Трудно мога да си спомня дали съм изпитвал по-просторна седалка в бизнес класа.

Мястото за краката е наистина огромно, както на дължина, така и на ширина, благодарение на масивната поставка за крака. Седалката е приятно широка и достатъчно мека.

Удобното шкафче до подложката за крака е идеално за съхранение на пътни документи или бордни карти например. В него може да се постави и телефон.

Освен това между седалката и пътеката има сравнително голяма зона за съхранение, но без заключващо се шкафче.

Управлението на седалката е много просто и интуитивно чрез сензорните бутони под подлакътника. Можете бързо и лесно да разгънете седалката в легло без помощта на кабинния екипаж.

Седалката включва и универсален контакт, включващ портове USB-A и USB-C.

Масата за хранене е солидна и се разгъва с едно щракване в долната част. Тъй като на седалката Prime Seat има толкова много място, можете спокойно да оставите седалката с разгъната маса, което е чудесно.

Първите впечатления са перфектни и смело мога да кажа, че Prime Seat Condor в класическата си разгъната форма е една от най-добрите седалки в бизнес класа, на които съм летял.

Ако сравня седалката с последния ми далечен полет в бизнес класа на Air India, разликата не може да бъде по-голяма.

Сгъване на седалката в легло - как спах?

Но, разбира се, най-важното нещо се случва между основния сервиз и сутрешната закуска - особено при дълъг нощен полет.

Леглото в бизнес класа.

Разгъването на седалката е много лесно с натискането на един бутон.

Преди това, разбира се, отивам до тоалетната, за да се преоблека в пижамата си.

Леглото е дълго 2 метра и благодарение на широчината на седалката Prime Seat можете да спите удобно в абсолютно всякаква позиция.

Одеялото е много приятно с логото на "Condor" и типичните за него райета.

Ако седалката беше отделена от пътеката с някаква преграда, щях да се чувствам по-скоро като в първа класа, отколкото като в бизнес класа.

Купете полет в бизнес класа на condor.com

Но ако говорим за усещане за уединение, то е осигурено дори без параван или врата. Защото, ако легнете, не можете да виждате пътеката, а още по-малко другите пътници.

Въпреки че бях пълен с впечатления и всъщност не исках да спя, в крайна сметка заспах над Камерун и се събудих след около 6 часа над Европа.

През цялото време не се събудих нито веднъж - страхотно преживяване!

Храна по време на полета

Мястото е чудесно, леглото е чудесно, но какво да кажем за обслужването и качеството на храната?

Напитките са еднакви за пътниците на стандартните и премиерните места.

Напитка за добре дошли и фъстъци

Първата услуга е преди излитането под формата на напитка за добре дошли. Можете да избирате между пенливо вино, сок или вода.

Аз почти не пия алкохол, когато пътувам самостоятелно, затова избирам портокалов сок.

Преди старта проучвам отпечатаното меню, което е на разположение на всяка седалка.

Преди основното хранене получаваме ядки и вода.

Основната услуга

Наистина оценявам факта, че първият сервиз идва практически веднага след качването на борда, така че да се използва максимално възможността за сън при нощен полет.

Предястията са разнообразни и включват продукти като скариди, тиквички, хумус, хляб и салата. Въпреки това няма избор - предлага се само една опция за предястие.

Екипажът е много ефикасен и внимателен и прибира практически веднага след като приключвам с дояждането.

Основното ястие пристига след няколко минути. Тук има 3 различни ястия, от които може да се избира. Аз избрах сьомга с ориз басмати.

Съвсем откровено. Не бях твърде развълнувана нито от предястието, нито от основното ястие.

И рибата, и оризът бяха доста изсушени, от друга страна, порцията беше голяма. Ял съм и по-лошо, но със сигурност съм ял и много по-добри ястия в самолета.

Преди десерта получих малка чиния със сирене.

Но сладката точка накрая под формата на кокосова тарталетка с топинг от маракуя е приказна!

Закуска

По време на полета не се сервира междинна закуска, но това е разбираемо при нощен маршрут. Лично аз така или иначе не бих се възползвала от midflight-snack - в крайна сметка дори не бих могла да изям всички закуски в кекса.

Около час преди кацането получаваме закуска.

За съжаление няма избор - на разположение е само 1 разновидност.

Закуската вероятно беше най-слабото звено от целия полет. Порциите бяха много малки и крайно безинтересни в кулинарно отношение.

Обслужване и екипаж по време на полет

На първо място трябва да изтъкна страхотната работа на екипажа!

Те точно успяваха да балансират между услужливост и едновременно с това непринудено и непринудено поведение. Бързината на обслужване също беше абсолютно отлична, което оценявам особено при нощни полети, когато искам да спя възможно най-дълго.

Развлекателна система

Огромният 24-инчов монитор с 4K резолюция има спецификациите на развлекателна система за първа класа, а не само за бизнес класа.

Но най-важното идва, когато прелиствате предложенията за филми и телевизионни предавания.

Честно казано, може би никога не съм се сблъсквал с такова огромно предлагане, включително най-новите актуални филми. Абсолютно перфектно!

Дисплеят е тъчскрийн, но тъй като е на почти 2 метра от мен, има модерно дистанционно управление. В интерес на истината, то не е много отзивчиво и не е много интуитивно като цяло.

Мониторите на стандартните седалки са само 17-инчови, но въпреки това са с много добро качество. Обхватът на филмите и телевизионните предавания на тях е идентичен.

Wi-fi

За пътниците от бизнес класа е осигурен безплатен интернет по време на целия полет.

Wi-fi функционира по време на полет на нивото на полета, т.е. не по време на излитане и кацане.

Скоростта на интернет варира значително в зависимост от това къде се намира самолетът в момента. Аз използвах интернет за чат. Опитах се и да работя, но това беше практически невъзможно само заради мизерната скорост.

След излитането на самолета всички пътници получават карта с код за достъп, който трябва да въведат, когато влизат във Wi-Fi.

Тоалетни

На всеки 30 пътници има 3 тоалетни, предназначени само за пътниците от бизнес класа.

Тоалетните винаги са безупречно почистени и можете да вземете освежаваща кърпичка или тапи за уши от кошницата до мивката.

Заключение - има ли Condor най-добрата бизнес класа в Европа?

Признавам, че вероятно не мога да бъда твърде обективен. Condor е моята любима марка благодарение на уникалния си раиран дизайн.

И това чувство само се засили от абсолютно страхотното преживяване в бизнес класата.

Плюсове

  • Prime Seat е един от най-добрите твърди продукти в Европа (като седалка и като легло)
    • дори стандартните седалки изглеждат добре и са над средното ниво
  • Модерно разположение на седалките 1-2-1, което осигурява достатъчно лично пространство
  • Страхотна развлекателна система, сравнима дори с IFE на Emirates
  • Професионален екипаж
  • Често изгодни цени

Недостатъци

  • Храна - закуската е най-лошата, която някога съм опитвал в бизнес класа + слаб избор (само 1 опция за предястие и закуска)
  • Донякъде неинтуитивен контролер на IFE
  • Много базов набор от удобства, ако пътувате на стандартна седалка

Има ли Condor най-добрата бизнес класа в Европа? Вероятно ще има и по-добра, особено що се отнася до храната. Но когато вземете предвид често много добрите цени, абсолютно страхотните места и професионално обучените екипажи, тогава мисля, че ще се съгласите с мен, че бизнес класата на Condor определено е над средното ниво.

Как изглежда евробизнес класата по регионалните маршрути? Вижте ревюто ми за полета от Франкфурт до Прага.

Струва си да платите допълнително за Prime Seat?

Съвсем накрая нека оценим дали бих платил отново 199 евро за премиум седалка на 1-ви ред.

Седалките на Stadnard също изглеждаха удобни, но ако сте високи или по-едри, тогава смятам, че доплащането за Prime Seat определено няма да са напразно изхарчени пари.

Просто има значително повече място на дължина и ширина.

Разбира се, вероятно не бих платил 199 евро за пижама, допълнителна кошница със сладкиши и по-добър комплект удобства, но бих платил за комфорта.

Какво ще кажете вие, бихте ли платили допълнително за седалка Prime Seat?

Проверете цените в бизнес класа на condor.com

Остават някакви въпроси?

Ако имате въпроси или коментари относно статията...

0 коментари

Влезте в Cestee

... световната общност на туристите

Продължете с Facebook

Все още нямате акаунт за пътуване? Регистрирайте се