Бизнес класа на Condor A320 (FRA-PRG) - най-лошата премиум класа

Колко голяма може да бъде разликата между бизнес класа на дълъг полет и на кратък полет в Европа?
Това може да се илюстрира с германската авиокомпания Condor.
Описвам колко страхотен беше полетът на дълги разстояния с Airbus A330-900 или в ревюто ми за бизнес класа с прикрепена седалка Prime Seat.
Закупуване на бизнес класа
Полетът с Airbus A320 между Франкфурт FRA и Прага PRG беше част от пътуване на дълги разстояния от Йоханесбург до Прага.
Общата цена на еднопосочния билет беше 1 000 евро (+ 199 евро за Prime Seat).
Ако исках да си купя еднопосочен билет единствено между Франкфурт и Прага, обикновено цената за бизнес класа е около 340 eur.
Проверете цените за бизнес класа на condor.com
- Маршрут: Frankfurt FRA - Прага PRG
- Време на полета: 50 минути
- Място: 4F
- Самолет: Airbus A320, D-AICT (сини ивици)
Салон за връзка
Пътниците в бизнес класа на Condor могат да ползват безплатно всеки салон на Lufthansa във Франкфурт.
Аз използвах стандартния бизнес салон на Lufthansa при изход "А".
Салоните на Lufthansa в Шенген са по-скоро под средното ниво по отношение на храната и пространството. Освен това те обикновено са изключително претъпкани в пиковите часове (особено сутрин и в началото на вечерта).
- Съвет: имате ли нощна връзка във Франкфурт? Отседнете в хотел Sheraton Frankfurt Airport ****, който се намира точно срещу терминала.
Качване на борда - няма приоритетно качване
Докато при предишния полет от Йоханесбург качването на борда беше напълно отделно за пътниците от икономична и бизнес класа, във Франкфурт нямаше приоритетно качване на борда.
Качването на борда започна без предварителни съобщения по реда на постъпване и обслужване.
Не бих очаквал това в Германия, но както и да е. Има и по-лоши неща на света.
Кабина и седалки - нискотарифна бизнес класа
Примирил съм се с факта, че пътниците няма да срещнат истински седалки в бизнес класа по време на полетите в Европа.
Но докато повечето други авиокомпании разполагат поне със завеса, която визуално разделя бизнес от икономична класа, в самолетите на Condor това не е така.
Между 4-ия и 5-ия ред, които разделят двете класи, няма завеса или друго визуално разделение на салона.
Седалките в бизнес класа са абсолютно същите като тези в икономична класа. Дори разстоянието между тях не е по-голямо от това в икономичната класа.
Седалките в бизнес класа не могат да се регулират по никакъв начин - облегалката не може да се наклони и с един сантиметър!
Единствената разлика е блокираната средна седалка, която винаги остава незаета. Но докато при другите авиокомпании тази седалка е физически блокирана, например от маса, при Conodor тя е само възглавница.
Ето това е истински нискотарифен бизнес!
Освежаващи напитки по време на полет
Единственото предимство пред пътуването в икономична класа е храната.
В бизнес класата тя е безплатна дори при кратък полет като Франкфурт-Прага.
Това е полет за обяд и първо получавам сандвич с печено говеждо (няма друга опция) и безалкохолна напитка (избирам само вода).
След "основното хранене" все пак получаваме два шоколадови трюфела, абсолютно страхотни, трябва да се каже!
Други услуги на борда
И това е всичко.
По време на европейските полети за пътниците от бизнес класа не се предлагат никакви други услуги, освен освежителни напитки.
За безжичен интернет се заплаща същата такса като в икономична класа.
Единствената малка разлика е, че автоматично получавате безплатна освежаваща салфетка към храната си.
Освен това, разбира се, имате по-високо ограничение на теглото - можете да пренасяте безплатно до 30 кг багаж.
Можете да разберете какви са ограниченията за багаж в другите класове и какви са максималните размери на ръчния багаж на нашата страница за багаж на Condor.
Моята оценка
Срещу цена, която обикновено е 3-5 пъти по-висока от тази в икономична класа, реално получавате само включен допълнителен чекиран багаж, багета, напитка и салон на летището.
Оставям на всеки от вас да прецени дали има смисъл да купува бизнес класа на Condor само за европейски полети.
Аз със сигурност не бих си купил такъв полет.
Мисля обаче, че огромното мнозинство от моите колеги от бизнес класата на полета от Франкфурт до Прага, също като мен, летяха на дълги разстояния и този полет беше просто последващ кратък скок.
А купуването на полет на дълги разстояния в бизнес класа определено вече има смисъл, както можете да видите в ревюто ми за полета JNB-FRA.
Остават някакви въпроси?
Ако имате въпроси или коментари относно статията...
Поради промяната в системата за сегментно ценообразуване на наградни полети на LH Group, имах няколко полета със знака C из Европа. Това, което трябва да кажа, е, че седалките са абсолютно най-малкият проблем. Проблемът е в незначителните разлики в обслужването. На някои места получавате приоритетно качване на борда, на други места се движите в "стадото". В Цюрих ме свалиха от самолета отделно с микробус, някъде се тъпчеш с други в автобус. Да не говорим за обслужването на борда на самолета. Отделна бизнес секция, супер обслужване и храна на един и същи полет и обратното на същия полет седмица по-късно. Фактът, че някои салони са трагични, е съвсем друга история (тогава харесвам Франкфурт, особено салон "Панорама"). Ако го купите в последния момент за 12 хил. Мили + 2000,- допълнително за 2 сегмента, така че страхотно, но не разбирам как някой може да плати 1000 € или повече за това ...
Летя с групата LH в Европа по бизнес от около 7 години/50 полета и винаги съм имал приоритетно качване на борда, доколкото си спомням, обслужването на борда между LH/LX/OS е доста сравнимо, с изключение на храната от LH, която почти винаги е отвратителна, особено в кухнята на "Heimat". Не знам от колко време съществува, но сега дори при кратък полет ZRH-PRG можеш да поръчаш предварително храна на борда с LX, което е приятен бонус. В крайна сметка винаги зависи от хората, най-лошото преживяване в европейския C беше на полет на LX, изпълняван от Air Baltic, прекрасни момичета, но студени като муцуна, след свързване от дълги разстояния в F Swiss беше като удар по главата😂