Ryanair закъснели и отменени полети
Вашият полет на Ryanair е бил отменен или закъснял с 2 часа или повече? В такъв случай имате право на обезщетение в размер до 600 евро на човек.
Можете да поискате обезщетение директно от авиокомпанията или просто и безплатно от специализирани агенции.
Подайте заявление за обезщетение
Обезщетението съгласно Регламент 261 на ЕО се прилага за всички полети, извършвани от Ryanair.
Закъснял полет с Ryanair
Ако имате закъснение от 2 часа или повече на летището на заминаване, Ryanair трябва да ви осигури безплатни напитки, пропорционални на продължителността на закъснението.
Ако продължителността на закъснението на летището на пристигане е 3 часа или повече, имате право и на финансова компенсация в размер от 250 eur до 600 eur в зависимост от разстоянието между двете летища.
Имате право на финансова компенсация само ако Ryanair е виновна за закъснението. За повече информация вижте статията Компенсация при закъснение на полет.
| Разстояние | Закъснение | Обезщетение |
|---|---|---|
| до 1 500 км | 3h+ | 250 eur |
| От 1 500 до 3 500 км | 3h+ | 400 eur |
| над 3 500 км | 3h+ | 300 eur |
| над 3 500 км | 4h+ | 600 eur |
Отменен полет с Ryanair
Ако полетът ви е отменен от Ryanair повече от 14 дни преди заминаването, имате право на безплатно повторно определяне или възстановяване на първоначалната цена на билета.
Ако обаче полетът ви е отменен по-малко от 14 дни преди заминаването, автоматично имате право и на финансова компенсация в размер до 600 eur.
И в този случай компенсация се дължи само ако авиокомпанията отмени полета, а не поради непредвидени обстоятелства.
Прочетете повече за това в статията Компенсация при отмяна на полет.
Къде да подадете заявление за обезщетение
Ryanair разполага със специален формуляр за контакт за обезщетение на адрес ryanair.com/eu-261.
Авиокомпаниите обаче често се опитват да избегнат обезщетението и да протакат целия иск, като го игнорират и лъжат, затова се свържете директно с агенцията.
Остават някакви въпроси?
Ако имате въпроси или коментари относно статията...
Здравейте, вчера не успях да летя от Талин до Стокхолм,
Не можах да летя вчера от Талин до Стокхолм в 15.10 ч., резервация №: T4DMFH, защото при онлайн регистрацията се установи, че в бордната ми карта има грешна фамилия. Нямаше възможност да променя или да напиша правилното фамилно име, тъй като вие изпратихте това пълно само в паспортните ми данни. Чудя се защо правите това? Фамилията дойде от имейл адреса, където пише старата ми фамилия. Също така нямаше никаква възможност да променя данните си в профила ми в Ryanair?
С уважение
Оливия Андерсън,
0737322658,
ofelia789@hotmail.se
Свържете се с Ryanair. Това е уебсайт за пътувания, а не Ryanair!
Скъпа Оливия/Офели, или както там се казвате, пишете за сайт за пътувания. Тук никой не може да ви помогне. Свържете се с авиокомпанията.
А кодът за резервация не се публикува по принцип.