Салон за обслужване на Goldair на летище Rhodes

Goldair Handling е един от двата бизнес салона на летище Rhodes RHO. Намира се в непосредствена близост до другия салон The Lounge. Още в самото начало можем да разкрием, че съседният салон е много по-добър.
Как се стига до салона и заслужава ли си да се плати за влизане в него?
Работно време и местоположение на салона
Салонът се намира на втория етаж, над изходите за заминаване на полетите по Шенген.
Салонът за обслужване на Goldair може да се използва и от пътници, които не са граждани на Шенген, само трябва да предвидят по-дълъг преход до изхода за заминаване през паспортния контрол.
Разстоянията пеша до различните части на летището са приблизително следните:
- Изходи за заминаване към Шенгенската зона приблизително 2-5 минути
- Врати за заминаване извън Шенгенското пространство приблизително 5-15 минути
Работното време е от 8:00 до 0:00 часа всеки ден.
Вход - кой има достъп до салона
Салонът за обслужване на Goldair е платен салон, достъпен за пътниците на всички полети.
Понастоящем салонът не се използва от нито една авиокомпания и не може да бъде достъпен безплатно с билет за бизнес класа или със златен или по-висок статут на редовен пътник.
- Платен вход - 44 eur
- Безплатен вход за притежателите на следните карти - Priority Pass, Lounge Key, Dragon Pass, Revolut с план Ultra (вземете Revolut тук)
Достъпът до салона не може да бъде резервиран онлайн и може да бъде заплатен само на място.
Пространство и атмосфера
Салонът е много светъл, както благодарение на двете почти изцяло стъклени стени, така и на приятната бяла и бежова цветова гама на интериора.
От прозорците се открива частична гледка към асфалта, но тя до голяма степен е блокирана от покрива. Въпреки това кацащите и излитащите самолети се виждат ясно от салона.
В дясната част на салона има удобни кресла, разположени на кръгла маса, подходяща за работа с лаптоп. Още работни маси, този път с високи бар-столове, се намират в крайната лява част.
Покрай прозорците има маси за хранене, а след това странни тапицирани пейки с малки масички до стената вляво, където, честно казано, не разбирам съвсем предназначението. Тук не можеш да работиш, а масичките са толкова малки, че дори не са подходящи за слагане на храна или напитки.
Като цяло салонът е малък, но тъй като не е летище и е предназначен предимно за туристи и чартърни пътници, които обикновено нямат представа, че съществуват салони, не е пренаселен.
Въпреки това намирам, че цялостната атмосфера, подредбата и видът на местата са много по-добри в съседния The Lounge.
Предложения за храна и напитки
Този салон е един от салоните под средното ниво по отношение на количеството и особено на качеството на храната, но трябва да вземем предвид, че това е договорен салон на сравнително малко летище, предназначен предимно за ваканционни полети.
Изборът е дори малко по-слаб, отколкото в следващия салон. The Lounge - Всъщност няма възможност за избор на меню а ла карт.
Вероятно най-доброто нещо в салона е сравнително доброто кафе от машината за капсули Nespresso.
До кафемашината вляво са разположени няколко сладки бисквити и конфитюри, а долу ще намерите хладилник с кутии с Кока Кола, сода или Sprite.
В хладилниците има и бутилирана бира, която беше единственият вид алкохол, предлаган по време на моето посещение.
Вдясно от кафемашината се намира щандът за студена храна, но той включва само зърнени храни за еднократна употреба, пудинг и мляко.
По-нататък вдясно ще намерите мюсли и мюсли.
И това е всичко. Напразно бихте търсили топла храна в салона за обслужване на Goldair.
Удобства в салона
Салонът за обслужване на Goldair не разполага с други удобства освен храна.
Душове и тоалетни
Тоалетните се намират извън салона, точно срещу входа. От само себе си се разбира, че ако излезете от салона, за да посетите тоалетната, можете да се върнете обратно в салона безплатно.
Душове не са на разположение.
Wi-fi
Достъпът до интернет е възможен чрез безплатен Wi-Fi.
Скоростта на интернет обаче е доста слаба и обикновено безплатният летищен wi-fi "Fraport" е с по-добро качество.
Щепсели за зареждане
Щепсели за зареждане на електроника са налични на повечето столове и на всички работни места.
Всички щепсели са само от "европейски" тип F, в комплект с конектори USB-C.
Заключение и моето ревю
Салонът за обслужване на Goldair в Родос е много малък договорен салон, който не се използва от нито една авиокомпания.
Цената за еднократен вход от 44 евро е доста висока и според мен не си заслужава, като се има предвид много ограниченото предлагане на храна.
От друга страна, през летния сезон терминалът обикновено е много пренаселен с недостиг на места, така че ако сте готови да платите за значително по-тихо място, заплащането за вход в значително по-тиха среда може да си струва.
Лично ние обаче бихме препоръчали съседния The Lounge с повече храна, алкохол и по-евтин вход (40 евро).
Остават някакви въпроси?
Ако имате въпроси или коментари относно статията...