Придвижване Талин

Талин е сравнително малък и компактен град, така че можете да стигнете пеша до повечето забележителности или да се възползвате от добрата трамвайна и автобусна мрежа. Транспортът е безплатен за жителите на Талин, но трябва да си купите билет.
10-те най-добри хотела в Талин с отстъпка
Обществен транспорт - автобуси, тролейбуси и трамваи
Градската транспортна система от автобуси, трамваи и тролейбуси е интегрирана и се управлява от една компания - Tallinn TLT.
Малко объркващо може да бъде обозначаването на отделните линии. Един и същ номер (напр. линия 1) може да има един и същ маршрут на трамвай, автобус и тролейбус, всеки от които се движи по съвсем различен маршрут.
Билети - цени и къде да ги купите
Можете да изберете няколко вида билети за пътуване в Талин, но всеки от тях може да бъде закупен под различна форма.
- 1 час - 2 евро
- Билет за 60 минути, по време на които можете да имате колкото искате прекачвания между транспортните средства.
- Можете да използвате собствената си безконтактна карта, като я прикрепите към някой оранжев четец в трамвая, автобуса или тролейбуса.
- QR-билет - може да бъде закупен онлайн на tallinn.pilet.ee, от мобилното приложение Pilet или от автомат на автобусни спирки (например на летището или на гара Естония), след което трябва да сканирате QR-кода на четеца, разположен на първата врата при шофьора.
- 24 часа - 5,50 eur
- 72 часа - 9 eur
- 120 часа - 11 eur
- Всички еднодневни и многодневни билети са валидни за посочения брой часове от момента на маркиране, а не само в календарни дни.
- Могат да бъдат закупени онлайн на tallinn.pilet.ee, като е необходимо само да сканирате QR кода, който пристига в електронната ви поща, на първата врата след качването всеки път.
- Може да бъде зареден на пластмасова карта Ühiskaart, която може да бъде закупена за 3 eur в минимаркетите R-Kiosk. След това тази карта може да се използва за зареждане на други билети или пари за плащане на такси в цяла Естония. Можете да върнете картата в R-Kiosk на летището, железопътната гара или пристанището и да получите обратно 3 eur.
- С безконтактната карта могат да се плащат само 24-часови билети, дневните лимити от 5,50 eur се отчитат отделно за всеки календарен ден (или до 4:00 ч. сутринта на следващия ден).
Плащане на билети чрез мобилното приложение Pilet (Google Play / App Store) е възможно само ако в приложението е качена транспортна карта, например Ühiskaart, с изключение на билета за 2 eur, за който не е необходима Ühiskaart.
За подробна информация посетете tallinn.pilet.ee.
Разписания и търсене на връзки
Основните трамвайни, автобусни и тролейбусни линии обикновено се движат на всеки 8-10 минути през делничните дни, а през почивните дни - на всеки 10-15 минути.
Общественият транспорт се движи приблизително от 5:15 до 23:30 ч. През почивните дни обслужването започва едва между 5:30 и 5:45 ч.
Можете да търсите връзки по начални и крайни спирки ясно в търсачката: transport.tallinn.ee.
Разписания и маршрутни карти по номера на линиите можете да намерите на официалния уебсайт:
- Трамваи - transport.tallinn.ee/#tram
- Автобуси - transport.tallinn.ee/#bus
- Тролейбуси - не се използват до 2026 г.
През нощта можете да използвате 6 специални нощни автобусни линии, вижте разписанията и картите: transport.tallinn.ee/#nightbus.
Спирки на знака
Всички автобусни и тролейбусни спирки са на сигнал.
Винаги трябва да натискате бутона за спиране много преди спирката.
Таксита и мобилно приложение
В Талин има доста на брой класически таксита, разположени предимно в центъра на града (цената за качване е до 5,5 евро и 1,1 евро на 1 км).
Цените на класическите таксита винаги са фиксирани и винаги се определят на базата на брояча:
- 5,50 eur - цена за качване
- 1,10 eur - цена за 1 км
Плащането винаги може да се извърши в брой или с карта.
Мобилните приложения обаче са много по-популярни сред туристите в Талин, особено сред Болт, който е от Естония.
Uber също работи добре тук.
Както Bolt, така и Uber имат голямо покритие тук и няма да ви се наложи да чакате повече от 10 минути за кола по всяко време на деня или нощта.
Цените често са по-ниски от тези на традиционните таксита.
Споделени велосипеди и скутери
Талин разполага с доста добра велосипедна инфраструктура, а тъй като по-голямата част от града е равна, споделените велосипеди или скутерите са популярен вид транспорт тук.
В Талин работят следните приложения:
Остават някакви въпроси?
Ако имате въпроси или коментари относно статията...
2 коментари
Позволете ми да изясня няколко неща.
"С безконтактна карта могат да се плащат само 24-часови билети, дневните лимити от 5,50 евро се отчитат отделно за всеки ден." Всъщност купувате отделни билети и с приключването на работния ден на обществения транспорт (от 4:00 ч. сутринта до 4:00 ч. сутринта на следващия ден) те се сумират и се прилага дневният лимит от 5,50 EUR.
"Плащането на билети чрез мобилното приложение Pilet (Google Play / App Store) е възможно само ако качите в приложението транспортна карта, като например Ühiskaart."
Това не се отнася за единичен QR билет, за чието закупуване НЕ е необходимо да имате заредена карта в приложението pilet.ee. Потвърдих това и директно от pilet.ee. Когато сканирате кода (при шофьора), се препоръчва да изключите NFC, за да не прочете четецът нещо, което не трябва.
Защо го написах точно така? Защото (а) някой може да иска да си купи 24-часов билет с карта за транспортно средство, а това включва закупуване на един билет и прилагане на дневния лимит, и (б) ако човек кацне на летището около полунощ и отиде да си купи билет след полунощ с разбирането, че той ще се брои за дневния лимит, ако го надвиши, ще бъде неприятно изненадан, че се брои само от 4 часа сутринта.
Може ли в картата да бъде зареден 72-часов билет? Или трябва да купя онлайн по телефона?
Не сте прочели пътеводителя?
Платежната карта може да се използва само за 24-часови тарифи, при които се начисляват не повече от 5,50 EUR на ден.
Ако искате да използвате 72-часовата тарифа, трябва да я закупите отделно, вижте съдържанието в ръководството над коментарите.